Social Items

Najib Terkini Selepas Ph Menang

Datuk Seri Najib Razak. Malangnya selepas PH menang dan Tun Mahathir menjadi PM Sabah dipinggirkan sekali lagi.


Saya Mc Sehari Kenapa Penyokong Ph Sakit Hati Lapor Polis Najib

Ini bukan kali pertama penduduk mendesak projek itu dihentikan tapi tidak dihiraukan semasa pentadbiran kerajaan terdahulu dan ia.

Najib terkini selepas ph menang. AHLI Parlimen Jeli Datuk Seri Mustapa Mohamed mengumumkan keluar daripada Umno selepas lebih 40 tahun berkhidmat untuk parti itu. Najib mendakwa susulan penubuhan kerajaan PH yang diketuai Dr Mahathir Mohamad selepas menang dalam PRU14 dia dihadapkan dengan 35 pendakwaan jenayah melibatkan empat kes itu. Sebagai contoh PM7 hanya melawat Sabah 3 kali sahaja dalam tempoh 22 bulan gagalkrasi PH.

Najib Razak akhirnya membuat keputusan menarik balik permohonan mendapatkan rumah bernilai RM100 juta di sebuah kawasan eksklusif di ibu negara atas kapasitinya sebagai bekas Perdana Menteri. Najib dan Zahid menjadi punca tumbangnya kedua-dua kerajaan Pakatan Harapan. December 7 2021 1127 am.

Malah beliau merasakan anggota Jemaah Menterinya yang turut dianggotai oleh pemimpin Bersatu bekerjasama dengan baik. Oleh itu peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dalam suratnya kepada Mahkamah Persekutuan. Najib turut memberitahu bahawa ramai pemandu teksi yakin bahawa kerajaan PH akan mengisytihar Uber dan Grab sebagai haram di Malaysia jika mereka menang.

Dua alasan diberikan atas tindakan tersebut mengambil kira keadaan rakyat sekarang yang berdepan saat sukar dan untuk mengelakkan. Najib tidur lena lepas BN menang besar di Melaka. Bagaimanapun selepas Pakatan Harapan PH menang di Putrajaya mereka tidak pernah mengambil tahu atau sekurang-kurangnya cuba meneliti aset milik kerajaan yang sangat bernilai tersebut.

Peguam kepada bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Tan Sri Shafee Abdullah bercakap kepada media selepas selesai menghadiri ke mahkamah bagi membela anak guamnya yang menghadapai pertuduhan kes berhubung dana RM42 juta milik syarikat SRC International Sdn Bhd di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur. Fakta-fakta yang berikutnya akan menunjukkan pertuduhan-pertuduhan terhadap Najib adalah sebahagian daripada satu perbuatan yang telah dirancang. Mungkin kerana waktu itu kerajaan PH terlalu sibuk mengendalikan hutang-hutang 1MDB yang ditinggalkan oleh bekas PM waktu itu.

PH juga telah menang di lebih 20 Parlimen FELDA iaitu lebih separuh kawasan-kawasan FELDA iaitu kubu kuat Barisan Nasional BN. Idris Haron Nor Azman isytihar akan sertai komponen PH. Manakala DAP enggan menerima Bersatu selepas kejatuhan kerajaan PH pada 24 Februari 2020.

Dira atau Datuk Khaidhirah Abu Zahar yang merupakan calon Barisan Nasional BN di kerusi Dewan Undangan Negeri DUN Rim berjaya menewaskan dua lagi calon lain di kawasan. Katanya perkara itu berlaku tidak sampai tiga minggu selepas Parti Pribumi. Pertama satu-satunya cara untuk Najib dan Zahid terlepas daripada hukuman penjara adalah memastikan UMNO menang PRU dan selepas itu salah seorang daripada mereka akan menjadi Perdana Menteri.

SELEPAS menang kes bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini mengadakan sidang media di bawah pokok di kawasan tempat letak kereta di Mahkamah Kuala Lumpur hari ini. Selepas PH menang pada PRU14 yang sebahagiannya kerana rakyat terpesona dengan janji-janji yang terkandung dalam Buku Harapan beliau kemudiannya dengan selamba memberi alasan buku itu bukanlah kitab suci yang wajib dipatuhi sebagai sandaran untuk memungkiri janji tersebut. 25 Januari 2022 818 pm.

Dua Ahli Dewan Undangan Negeri ADUN Melaka daripada UMNO yang menarik balik sokongan hingga menyebabkan kerajaan pimpinan Ketua Menteri Datuk Seri Sulaiman Md Ali tumbang kelmarin akan menyertai parti dalam gabungan Pakatan. PELAKON Dira Abu Zahar kini menjadi selebriti pertama bergelar wakil rakyat selepas menang Pilihan Raya Negeri PRN Melaka bagi Dewan Undangan Negeri DUN N25- Rim. Mesyuarat Majlis Tertinggi MT UMNO yang berlangsung pada malam selepas keputusan Mahkamah Rayuan mengekalkan sabitan hukuman terhadap Datuk Seri Najib Razak tertumpu kepada strategi untuk mempercepatkan pilihan raya umum.

Ada yang masih menggunakan alasan bahawa. Kira-kira 50 penduduk setempat berkumpul di Jalan Jujur Bandar Tun Razak hari ini bagi mendesak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur DBKL menghentikan segera projek kondo mewah disitu selepas bertukarnya kerajaan baharu. Perbicaraan kes rayuan SRC International akan diteruskan pada 1230 tengah hari secara dalam talian atau waran tangkap akan dikeluarkan terhadap bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak serta-merta kata Mahkamah Rayuan hari ini.

SHAH ALAM Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mendakwa UMNO berasa dikhianati selepas Perikatan Nasional PN meletakkan calon di 17 kerusi dan enam calon bebas dalam Pilihan Raya Negeri PRN Sabah bagi memecah undi Barisan Nasional BN. Bekas perdana menteri Najib Razak berkata dia tidur lena semalam selepas kemenangan BN dalam pilihan raya negeri PRN Melaka. Dia nampaknya lebih sanggup jika PH menang daripada biarkan Umno menang.

Mesyuarat MT Umno. Sekali pada bulan September 2018 iaitu 4 bulan selepas PH menang PRU14 kerana dia terpaksa melawat sehari untuk merasmikan Hari Malaysia. Najib yang juga penasihat Barisan Nasional BN berkata Sulaiman yang sebelum ini adalah Ketua Menteri merupakan calon tunggal Ketua Menteri Melaka sekiranya BN menang dalam PRN kali ini.

Ini strategi scorched earth. Beliau berkata Pengerusi PN Muhyiddin Yassin mahu melihat perpecahan undi Melayu agar Umno dan BN tidak menang di PRN Melaka sebaliknya mendakwa Presiden Bersatu itu mahu Pakatan Harapan PH kembali berkuasa di negeri terbabit. December 10 2021 1006 am.

Sumber sahkan PRU dipercepat selepas Najib gagal merayu. By - Cinca on - 10072021 111900 am. Queens Counsel QC didakwa lebih berpengalaman untuk mengendali rayuan akhir bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang dikatakan sangat kompleks dan melibatkan isu-isu perundangan yang baru.

Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memberitahu kerajaan Barisan Nasional BN Selangor pada sebelum tahun 2008 pernah memulakan projek tebatan banjir berskala amat besar namun dibatalkan selepas Pakatan Rakyat mengambil alih negeri tersebut. Hasil kiraan keputusan PRN Melaka pada November lalu mendapati gabungan undi PN dan PH akan menang sehingga 21 kerusi DUN sekali gus BN hanya menang di tujuh kerusi di negeri Hang Tuah. 2 days agoBekas Presiden Umno Najib Razak berkata Umno berasa dikhianati selepas Bersatu meletakkan calon menentang parti itu pada Pilihan Raya Negeri PRN Sabah.

Troika ini mahu pilihan raya umum diadakan segera atas tiga sebab. Najib akan ditangkap jika tidak hadir bicara esok kata Hakim Rayuan. Manakala Dun Balakong dan Seri Setia pula pada 8 September yang memperlihatkan PH menang dengan majoriti besar.

Mahathir akui ada cakap-cakap mengenai membentuk kerajaan Melayu-Islam selepas PH menang PRU dan rampasan kuasa tetapi menepisnya kerana merasakan ia tak akan boleh dilakukan. Najib menerusi hantaran Facebooknya berkata sidang media itu terpaksa dilakukan di kawasan berkenaan memandangkan pengurusan mahkamah tidak membenarkan. Namun selepas PRU-14 dalam beberapa pilihan raya kecil yang diadakan hampir semua saluran-saluran peti undi muda mereka telah kalah iaitu selepas rakyat sedar yang mereka PH telah menipu.

Sebab itu mereka turut membantu berkempen bagi PH dan mencemuh kerajaan BN setiap kali mereka membawa penumpang. Tak tak tak kita BN tentukan Sulaiman saja sebagai Ketua Menteri katanya menurut laporan Berita Harian.


Kain Rentang Provokasi Gunakan Nama Calon Bn Nama Wrestling Sports


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar