Social Items

Boleh Makan Durian Selepas Makan Ubat

Pegawai Perubatan Klinik Ajwa Shah Alam Dr Arisman Abdul Rahman menjelaskan bahawa dakwaan itu adalah mitos dan palsu selain ia tiada sebarang hubung kait secara saintifik terhadap vaksin. Kalau tak nak elak la mana patut supaya benda tak nak berlaku terjadi.


Benda Yang Tidak Boleh Makan Dengan Durian Ini Penjelasan Pakar

Perbezaan yang ketara ini menyebabkan ia tidak sesuai dimakan bersama selain itu keduanya juga mempunyai tahap kolesterol yang tinggi.

Boleh makan durian selepas makan ubat. Bahaya kalau orang darah tinggi tak makan ubat dia boleh dapat apa yang dipanggil. Tetapi sekiranya darah tinggi terkawal perkara ini tak akan terjadi. Penyakit tersebut akan benare benar terjadi jika seseorang mempunyai kebiasaan makan durian setiap hari dalam jumlah berlebihan.

Bagi menjawab pertanyaan demikian Pegawai Farmasi Hospital Universiti Sains Malaysia Khairul Bariah Johan berkata tiada. Sakit kepala lepas makan durian. Namun sebaiknya konsultasikan terlebih dahulu ke dokter aturan minum obat dan makan durian ini.

Sehubungan itu orang dulu-dulu menggalakkan seseorang yang makan durian meminum air dalam pangsa durian bagi mengelakkan panas badan akibat metabolisme gula yang tinggi. Keju juga elok dimakan sebagai sumber protein untuk program kurus seperti diet atkins Tapi semasa hamil perlu lebih berhati hati sebelum makan keju kerana ada keju yang dibuat dari susu yang tidak di pasteur. Orang yang memiliki riwayat keluarga diabetes atau kencing manis tidak boleh memakan buah durian lebih dari dua buah.

Mengkonsumsi durian secara berelebihan setelah mengkonsumsi obat dapat menimbulkan peningkatan gula dalam darah karena durian mempunyai kandungan glukosa yang cukup tinggi yang dapat memicu seseorang terkena penyakit diabetes. Durian boleh menjadi sebahagian daripada Pendekatan Diet Untuk Menghentikan Hipertensi DASH yang merupakan pola makan direka untuk menurunkan tekanan darah tinggi mengikut Garis Panduan Pemakanan 2010 dari Jabatan Kesihatan dan Perkhidmatan Manusia Amerika Syarikat. Buah ini boleh dikatakan menjadi kegemaran separuh daripada rakyat Malaysia misalnya.

Ada orang ambil paracetamol selepas makan durian sebab suhu badan mereka naik. Ubat yang diarahkan diambil selepas makan bermaksud ubat tersebut tidak boleh diambil semasa perut kosong. Kepahitan di dalam mulut selepas kacang.

Sementara itu Ahli Gizi Fakultas Ekologi Manusia Institut Pertanian Bogor FEMA IPB Ahmad Sulaeman menuturkan bahwa makan durian dan minum obat asal diberi jeda waktu sebenarnya boleh saja. Boleh ke makan ubat perancang selepas makan durian. Boleh SAYA bertanya doctor SAYA teringin sang at Anak perempuanboleh tak SAYA terus makan ubat clomid tu SEPERTI biasa.

Disebabkan sekarang musim durian. Harap anda tidak lagi mengulangi kesilapan berikut. Tibanya musim durian pasti akan kita lihat lambakan gerai-hgerai buah di bahu jalan sama ada di bandar mahupun di kampung.

No makan aa makan durian harus. Okey saya cakap dengar cakap saya setengah orang kata makan durian tak boleh makan ubat. Keju adalah salah satu makanan yang baik untuk kesuburan kerana khasiatnya.

Makan beberapa ulas sahaja untuk kesihatan. Implikasi makan ubat selepas nikmati durian UBAT tidak boleh diambil apabila makan durian kerana dipercayai boleh membahayakan kesihatan Itu kenyataan yang sering dilaung-laungkan oleh sesetengah individu. Kandungan glukosa yang tinggi dalam durian bisa memacu naiknya kadar gula darah sehingga resiko terkena diabetes semakin besar.

Kadar gula di dalamnya juga agak tinggi dan orang Malaysia memang tak. Biasaanya peringatan seperti tiga kali seharidua kali sehari dan selepas makan sebelum makan memang akan dinyatakan pada ubat plastik. Ada yang berpendapat tak boleh makan ubat selepas makan durian.

Tapi anda sebenarnya perlu tahu bahawa durian pun ada pantang larangnya dan tak boleh dimakan sewenang-wenangnya dengan makanan lain. Perbezaan yang ketara ini menyebabkan ia tidak sesuai dimakan bersama selain itu keduanya juga mempunyai tahap kolesterol yang tinggi. Orang yg memang ada sejarah migraine durian boleh trigger serangan migraine.

Makan kek pun kek keju. Namun dalam keseronokan menjamah isi buah yang lembut dan manis itu terdapat beberapa pantang larang dan jika seseorang terlebih makan. Dan saya mengalami migrain.

Kesimpulannya janganlah kita makan durian. Makan pizza tambah keju. Selepas makan durian badan kita akan cepat panas tapi ketam pula dikatakan boleh menyejukkan suhu badan.

Boleh saya tahu berapa lamakah waktu yang boleh ambil ubat migrain caffox dan arcoxia selepas makan durian. Sakit kepala lepas makan durian. Kalau tak yakin rujuklah pada yang korang rasa boleh menyakinkan korang.

Februari 1 2021 1129 PM. Saya kurang jelas tentang ini. Apalagi dengan cita rasa buah durian yang begitu enak bisa membuat orang yang.

Keliru jarak waktu makan ubat. Dahulu SAYA makan ubat tersebut 2 hari Haid selama 5 hari ubat itu berkesan bagi SAYA UNTUK Kali pertama mendapat Anak Dan yang kedua tetapi kedua SAYA mendapat kembar. Sebenarnya ia lebih kepada mengelakkan dehidrasi selepas makan durian dan mengelakkan kesan sampingan ketika dehidrasi.

Penderita diabetes tidak boleh memakan durian lebih dari lima biji. Selain itu ada juga yang percaya buah durian tidak boleh dimakan ketika mengambil ubat-ubatan serta tidak elok untuk wanita mengandung kerana boleh menyebabkan panas dalam. Hal ini disebabkan karena berbagai kandungan pada durian dan makanan dan minuman tersebut yang dapat menyebabkan berbagai masalah terhadap tubuh.

Walaupun memiliki nutrisi yang berkhasiat. Hanya saja batasi jumlah durian yang dimakan yaitu. Memang ada orang yang tak boleh makan durian sebab senang kena pening kepala.

Dr Nur Syuhada binti Zulkifli 2 tahun. Kalau tak boleh elak tu lain la kot. Apa-apa berani atau tidak korang lepas ni makan ubat selepas makan durian or makan durian dulu then lepas tu makan ubat bergantung la pada korang.

Sedapnya teguk air berkarbonat ini sejuk-sejuk kalau tengah cuaca panas. MAKAN buah durian sama ada sebelum atau selepas menerima suntikan vaksin Covid-19 tidak memberi kesan sampingan kepada seseorang individu. Saya nak tanya.

Sy baru ambil ubat perancang oralcon. Jadi Juliet akan mengajar hal-hal yang anda harus diperhatikan semasa makan ubat. Kena makan ubat sebab anda ada darah tinggi kencing manis tu okey aa bersederhanalah makan durian tapi jangan sampai tak makan ubat.

Namun durian adalah buah yang tinggi kalori. Demi durian sebenarnya ramai yang sanggup meredah apa juga halangan untuk merasai nikmatnya. Dokumen apakah kesan mengambil ubat selepas makan durian.

Org yg ada darah tinggi yg tidak terkawal semasa makan durian denyutan jantung akan bertambah dan ini menyebabkan sakit kepala.


Ini Antara Panduan Yang Perlu Anda Ambil Tahu Sebelum Makan Durian


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar